Vad som än händer

bocken1
Lunchdebatten är över. Jag sitter på Ångström och skriver detta. Det var på det hela taget en bra debatt. Jag vet inte om det är ens meningsfullt att peka ut en ”vinnare”. Det är ett ganska okonstruktivt sätt att se på debattformen. Frågan belystes från olika perspektiv det räcker bra även om tiden var knapp.

Svante, Erik, Caroline och Herman höll det på en mycket bra nivå. Det blev tack och lov inte en hätsk eller revirpinkande debatt. Jag har ibland på den här bloggen använt tillspetsade formuleringar. Ibland kanske onödigt konfrontativa. Så nu några timmar innan beslutet vill jag bara förtydliga en sak. Jag tror att UTN skulle klara sig som en egen kår. Naturligtvis skulle UTN göra det. UTN är en fantastisk organisation med underbara engagerade studenter. Jag tror bara att sektionsalternativet är lite bättre för teknat-studenterna.

Vad som än händer ikväll. Vilket beslut som än fattas tror och hoppas jag att UTN och US kommer att ha ett bra samarbete. Som egen kår eller som sektion i Uppsala studentkår.

1 Responses to Vad som än händer

  1. Patrik skriver:

    UTN skulle klara sig som kår, men jag vidhåller att det blir en kraftig försämring av studenternas inflytande och service.

Lämna en kommentar